PKR - FREEMASON

PKR - FREEMASON
The All Seing Eye

Sitelevel Spidering

Search This Blog

Friday, January 14, 2011

AZAN - Antara Minoriti dan Majoriti (serangan Berterusan)

Sebuah masjid di Pantai Dalam diarahkan agar memperlahankan laungan azannya ekoran bantahan oleh seorang peguam cina Klan MCA Eng Kian Nam dengan alasan mengganggu ketenteraman dan tidur peguam tersebut
Tindakan ini diadakan ekoran seorg peguam bukan Islam - kini diketahui sebagai bernama Eng Kian Nam yang tinggal di Tingkat 21 Kondo Pantai Hill Park (jarak 1 setengah km dari masjid Al Ikhlasiah) - mendakwa bunyi azan solat Masjid tersebut sebagai amat lantang dan menggangu beliau tidor.

Peguam tersebut telah menghantar surat bantahan terus kepada YAB Perdana Menteri pada 22 Disember 2010 dan dipanjangkan kepada Menteri-Menteri di JPM, khususnya Dato Jamil Khir, Dato Nazri Aziz, dan Tan Sri Koh Tsu Koon.

Menteri Wilayah Persekutuan, Dato Raja Nong Chik meminta JAWI mengarahkan Imam Masjid tersebut memperlahankan azan.

Tindakan tersebut telah diambil setelah surat kepada YB Nurul Izah yang dihantar dalam bulan Ogos 2010 tiada sebarang tindakan.

Isu ini telah menimbulkan kemarahan penduduk sekitar apabila mengetahui mengenai surat berkenaan.

Peguam Cina ini baru pindah di kawasan ini dalam 15 bulan tapi mahu menimbulkan huru hara kerana sikapnya yang tidak menerima dan tidak ada toleransi kepada perbezaan kaum.
 
Komen: tak habis-habis dengan peguam-peguam ni buat hal.... siap beri surat terus kepada PM dan para menteri....dan yang sadisnya PM dan menteri2 ni ikut pula desakan tu. Mentang-mentanglah dia orang MCA
Lebih sadis lagi ada juga muslim yang menyokong perlahankan laungan azan dengan alasan "toleransi lah" "jaga hati non muslim".
mereka tak sedar ke (si kafir dan penyokong kafir) peguam lahanat tu tinggal di kondo mewah tingkat 21...atas bukit pula tu... semestinyalah apa bunyi sekalipun dia akan dengar dengan kuat berbanding rakyat marhaen muslim majoriti dikawasan itu yang tinggal di kawasan lebih rendah.
Duduk di kondo mewah ada duit...takkan takde duit nak buat rumah tu kalis bunyi??? Kenapa dia tidak komplen pula bunyi kenderaan yang lalu lalang dibawah? atau bunyi bila ada majlis kahwin siap karaoke?
Ini baru permulaan ....mungkin tidak lama lagi ada yang akan komplen solat jumaat yang mengakibatkan kesesakan lalulintas.
Ini bukan isu mengganggu ketenteraman dia...soalnya dia "sakit hati" dengan laungan azan.
Sampai bila kepentingan majoriti harus berterusan tunduk kepada kepentingan minoriti?
Muslimin boleh mengambil peristiwa ini sebagai alasan untuk 'membisukan' tarian singa, perarakan kematian, gendang yang membingitkan dengan alasan mengganggu ketenteraman awam dan kelancaran trafik.
MCA, Gerakan, DAP adalah satu.... seorang serang dari luar...dua lagi serang dari dalam.
Kita lihat reaksi seterusnya adakah majoriti akan menang berbanding minoriti? atau seperti mana yang selalu terjadi "toleransilah sikit"...sikit-sikit lama-lama jadi Bukit Kerinci.
Ohhh lupa orang islam pun dah semakin liberal sekarang kan???? berkat pluralisme agama semua agama adalah sama..... agama lain-lain masuk syurga sama-sama...gitu ke?

1 comment:

  1. Saya sudah muak dengan istilah pluralisme agama dan liberalisme.
    Alangkah baik jika fahaman sesat tersebut diharamkan terus atas nama undang - undang.

    ReplyDelete