PKR - FREEMASON

PKR - FREEMASON
The All Seing Eye

Sitelevel Spidering

Search This Blog

Wednesday, December 29, 2010

MALAYA MENANG AFF... Rasain Lu



Hahahahahahah

Harimau Malaya menjunjung Piala AFF di dalam Stadium Keramat Bung Karno...apakah Garuda patah sayap???

Tidak ingin saya mengutuk Indonesian atas kekalahan itu tapi hati membara bila melihat komen Indon-indon di Facebook

Typical Indon -Always Claiming tajk pernah insaf.
Malaysia kalah atau menang sama saja..... tetap dikutuk bangsa sialan tersebut....
Hmmmm nampaknya strategi Singapork sangat berjaya memecah belahkan bangsa rumpun melayu Islam

Alasana terbaru Indon-indon untuk memulihkan gundah di hati ialah

  • Bangga dengan Timnas Indon darah perjuangan  serta semangat sportif
  • menang sportif
  • Kami tak perlukan piala kami hanya perlukan semangat dan perjuangan

So saya ingin mengatakan

INDONSIALAN RASAIN LUUUUUUUUUUUUU!!!!!!
FACE IT YOU LOOSE.... sportif ke tak sportif ke.....You Lost on your very own soil... di dalam stadium Keramat Gelora Bung Karno.... Malingsia menjunjung Piala didalam Gelora Bung Karno.... How disaster it is!!!!


P/s Jupe mana? Jupe? kata nak buka coli kasi tembak laser biar bikin buta mata players Malingsia?

Wednesday, December 22, 2010

WIKILeaks : Anda percaya?

Salam,

2 minggu lepas Malaysia sedang panas dengan isu pendedahan kabel diplomatik Singapore oleh Wikileaks yang mendedahkan pandangan pemimpin republik itu mengenai isu liwat 'Pak Sheikh' dan pandangan pemimpin republik sekangkang kera bernafsu besar tu terhadap negara-negara jiran.

tamingsari tak mau sentuh isu tu....anda semua tentu dah tau... dlm blog..dalam media perdana dan media pembangkang pun sama.





Soalan Tamingsari;

  1. Bolehkah WIKILeaks dipercayai?
  2. Yang lebih penting - Anda percayakah Wikileaks?

Tamingsari pernah buat persepsi bertentangan ketika isu Bnai Brith meletup tidak lama dulu, dimana ketika blogger pro kerajaan mengatakan itu bukti konon Anwar telah ditinggalkan Godfather Zionis lah konon itulah bukti Anwar bersekongkol dengan Zionis.

Memang dia bersekongkol dengan Zionis tapi ia bukan seperti yang anda lihat.
Lalu Tamingsari keluarkan pandangan Bnai Brith-Anwar adalah konspirasi (You Help Me, I Help You)


EDISI LAHANAT: Nazri Aziz dan Teksi

Tamingsari mulai hari ini memperkenalkan EDISI LAHANAT

Apakah EDISI LAHANAT?

EDISI LAHANAT adalah untuk memperkatakan pelbagai salah laku, modus operandi, ketidak adilan yang dilakukan oleh para Totok politik Malaysia tidak kira sama ada kerajaan mahupun Pakatan pembangkang yang 'suci'


EDISI LAHANAT 1 dimulakan dengan: EDISI LAHANAT: Nazri Aziz dan teksi

Monday, December 6, 2010

Secret Society - kenali keturunan hamba Dajjal yang suci

Illuminati adalah salah satu daripada 'secret societies' yang dikomersilkan untuk menutup pertubuhan elit peringkat tertinggi sejak modus operandi Dajjal Laknatullah diketahui gemar mewujudkan beratus-ratus 'secret societies' atau kelompok rahsia yang mempunyai hubungan di antara satu sama lain.

Di bawah ni adalah senarai 13 keturunan Illuminati yang berpengaruh dan elit. Mereka adalah
keluarga terpilih untuk menjadi hamba pengikut Dajjal bagi menjalankan pelbagai kegiatan
subversif di merata dunia
. Ini adalah kajian seorang pengkaji,mungkin ada lagi keturunan
Illuminati yang terpilih tetapi walau apapun tindakan Dajjal The AntiChrist (anti Nabi Isa a.s
sebenarnya), tindakannya pasti dibongkar oleh Yang Maha Mengetahui. Setiap perancangan 'The
Hidden Hand'/Dajal/The false Messiah/Penyelamat Palsu adalah dalam pengetahuan Allah s.w.t, tidak kira yang lepas, kini dan akan datang.


13 keturunan Illuminati itu ialah:

Secret Society - C.F.R.

Mungkin pendedahan ini bukan sesuatu yang baru...namun nampaknya ramai yang mudah lupa.
Oleh itu mari saya tolong peringatkan sekali lagi



CFR ini adalah bayangan kepada pertubuhan Illuminati..Tujuan utama pertubuhan ini dibentuk adalah untuk mewujudkan One World Government.. CFR ditubuhkan pada 1921 iaitu selepas Perang Dunia Pertama dan
menyebabkan dasar luar Amerika berubah selepas itu.Amerika menyokong penubuhan negara Israel dan
membantu perpindahan penduduk Yahudi ke Palestin dan juga Perang Dunia kedua.. Semua Presiden Amerika
Syarikat sejak 1920-an hingga sekaran adalah ahli CFR.. Ia juga dianggotai oleh billionaire-bllionaire berbangsa Yahudi seperti Rockefeller dan Rotschild....


Untuk mencapai matlamat utama mereka iaitu One World Government, mereka telah
menubuhkan PBB selepas perang dunia kedua.. PBB pula dikuasai oleh Majlis Keselamatan yang
dianggotai oleh 7 buah negara Kuasa Nuklear termasuklah Jepun.. sebab itulah Iran tidak
dibenarkan mempunyai nuklear sebab dibimbangi mengimbangi kuasa dunia Islam dan barat...
untuk menguasai dunia, CFR harus mempunyai ahli2 dari kalangan negara Islam dan satu lagi
pertubuhan sulit ditubuhkan bagi merealisasikan misi itu iaitu Trilateral Commission (TC).

Trilateral Comission pula ditubuhkan oleh insan yang ada di mana2 dalam Secret Society ini, David
Rockefeller
pada 1973... TC meliputi semua korporat seluruh dunia, antaranya ialah Presiden Bank
Dunia,
Presiden Toyota, Presiden Panasonic, Presiden Fuji Xerox, bekas Penasihat Politik
Presiden
Indonesia (mungkin sebelum Bambang Susilo dan termasuk 2 orang Tan Sri dari
Malaysia
berstatus billionaire.......


dan sudah semestinya sesiapa yang menganggotai mana-mana pertubuhan Round Table ini...adalah anggota Illuminati (hamba syaitan dan Dajjal yang ditunggu-tunggu).

Siapakah antara orang2 penting Malaysia yang menganggotai majlis tersebut secara terang-terangan?
3 nama yang setakat ini diketahui ialah:

Dato Seri Anwar Ibrahim - ahli CFR
Tan Sri Azman - bekas CEO Khazanah Berhad
Tan Sri Musa Hitam - bekas timbalan Perdana Menteri 


Dan adalah dipercayai ramai lagi tokoh politik dari kerajaan dan pembangkang dan ahli2 korporat terkenal turut terlibat sama.

Bagaimana dengan tindak tanduk Dato seri Najib Tun Razak? sama-sama kita perhatikan secara tersurat dan tersirat.

Saturday, December 4, 2010

Kenaikan 4-1 lagi : gara-gara sokongan terhadap BN pulih

Semalam Kerajaan telah mengumumkan kenaikan 5 barangan penting termasuk petrol.

Dalam peristiwa yang berlaku semalam, Kenaikan petrol kali ini membabitkan RON 95 dengan kenaikan seklali lagi sebanyak 5sen. Turut mengalami kenaikan adalah gula dengan kenaikan 20sen.

Kenaikan ini pasti akan memberi kesan kepada makro ekonomi rakyat dengan peniaga turut akan menaikkan harga barang dagangan mereka.

Turut akan mengalami kesannya ialah sokongan terhadap kerajaan BN yang dipimpin En. Najib yang menyatakan dari Phnom Penh bahawa sokongan rakyat terhadap kerajaan BN telah pulih..... apakah itu tanda terima kasih kepada rakyat bila masa sokongan rakyat terhadap BN meningkat??

Asal pulih je sokongan.... naikkan harga barang..... itukah kebijakan pemikiran pemimpin negara?
Berposak untuk menyiapkan pelan MEB sejak dari awal tahun yang tidak memberi apa apa janji yang kukuh kepada orang melayu. Inikah bukti keadaan ekonomi negara dalam keadaan baik dengan jangkaan KDNK untuk tahun ini mencecah 6%?

Zaman DR.M dahulu tidak pernah perasaan ini timbul  hatta KDNK negara melebihi 7%

Barang tetap naik..rakyat masih mampu menerima walaupun kepahitan tersebut akan berangkai dan menjelma, sedangkan rakyat tidak melihat apa apa perubahan positif dalam kehidupan mereka.

Rakyat sebenarnya sedang tersepit dengan keadaan ekonomi mereka yang semakin tertekan dengan pelbagai kenaikan harga.(menambahkan sakit di hati rakyat kenaikan berlaku selalunya secara mengejut pada tengah malam-semacam melakukan perkara yang dibenci). Kenaikan pula berlaku hanya selang sehari selepas kenaikan mengejut RON97.
Kadar gaji rakyat masih ditahap lama. Ya kami masih bersyukur kerana masih boleh makan dan minum, namun jika hendak dikatakan Malaysia menuju kearah negara maju... inikah bukti betapa seksanya status negara maju?

Nasib baik ada berita gembira (sedikit sahaja) bahawa kadar saman ekor dikurangkan 50% jika dijelaskan dalam tempoh 15hari seperti yang diumumkan beberapa hari lepas namun bagaimana pula dengan saman ekor lama? tiadakah kelepasan?

Rakyat kini sebenarnya rasa sakit dan terkena, walau apa pun alasan yang pemimpin berikan dengan pelbagai kenaikan ini. walaupun dia merupakan penyokong Barisan Nasional.

Situasi ini pasti akan memberikan kesan kepada pilihan raya umum ke 13 yang dijangkan berlaku dalam tempoh terdekat Tahun 2011.

Adakah orang melayu mampu mengekalkan momentum sokongan terhadap BN dan pada masa yang sama merekalah golongan yang paling merasai pelbagai kenaikan ini?

Apa kata anda? Apa kata blogger mesra kerajaan?

Thursday, November 25, 2010

Pelajar Tempatan Diganggu-Polis Senyap?



588 pelajar wanita hidup ketakutan
Oleh RIZANIZAM ABDUL HAMID



Inilah kawasan kolej kediaman pelajar perempuan UTeM di Pangsapuri Taman Tasik Utama, Ayer Keroh, Melaka.


MELAKA 23 Nov. - Seramai 588 pelajar perempuan di Kolej Kediaman Pelajar Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) di Pangsapuri Taman Tasik Utama, Ayer Keroh di sini mendakwa hidup dalam ketakutan kerana sering diganggu pekerja warga asing yang semakin ramai mendiami kawasan pangsapuri itu.

Rata-rata pelajar tahun pertama dan kedua universiti itu mendakwa mereka sering diganggu oleh sekumpulan antara 10 hingga 15 warga asing dipercayai dari Vietnam, Bangladesh dan Indonesia khususnya pada waktu petang.

Menurut mereka, kebiasaannya kumpulan warga asing itu akan berkumpul di sebuah jambatan tidak jauh dari pangsapuri itu bermula dari pukul 5 petang sehingga 7 malam.

Mereka mendakwa sering diganggu dengan siulan dan kata-kata manja untuk menarik perhatian pelajar perempuan yang melalui jambatan tersebut.

Salah seorang pelajar, Nadrah Mohamad Bakri, 24, berkata, tindakan warga asing itu membuatkan dia merasa tidak selesa selain bimbang keselamatan diri sekiranya berlaku sesuatu yang lebih buruk.

"Setiap kali saya dan rakan-rakan melintasi jambatan itu, mereka akan melihat dengan pandangan yang lain.
''Kami tidak ada laluan lain untuk pergi ke kedai berdekatan kerana perlu melalui jambatan itu," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di sini.

Seorang lagi pelajar, Tengku Norariana Tengku Azam, 18, berkata, para pelajar bukan sahaja diganggu dalam perjalanan ke kedai tetapi sewaktu menjalankan aktiviti riadah di sebuah padang berhampiran pangsapuri yang mereka diami.

"Dari petang sampai ke malam, kumpulan warga asing ini akan melepak di padang membuatkan para pelajar tidak berani untuk beriadah.

"Kami amat berharap, pihak berkuasa dapat membuat operasi di sini kerana dikhuatiri ada di kalangan mereka yang memasuki negara ini secara tidak sah," kata pelajar tahun pertama Diploma Kejuruteraan Elektrik itu.

Bagi Noradlina Dzulkifli, 22, berkata, kejadian sebuah keluarga yang diserang lima lelaki warga Vietnam pada Rabu lalu membuatkan dia berasa takut selain lebih berhati-hati.

"Saya harap, pihak polis dapat sentiasa melakukan rondaan di sini untuk mengelakkan kejadian buruk berlaku," katanya.

Tamingsari: Polis segeralah bertindak jangan biarkan tuduhan polis makan gaji buta bertambah melarat
Kan ke Melaka sekarang dah jadi 'negeri Maju'??? maju-majukanlah fikiran anda.

Wednesday, November 24, 2010

PERKASA - akhirnya hilang arah tujuan

Sejak akhir akhir ini, Perkasa NGO vokal melayu mula dilanda masalah.
Pertama presidennya Ibrahim Ali telah membuat pembedahan jantung dan sedang berehat dari arus politik. Itu tidak mengapa, kita doakan agar Ibrahim ALi sihat dan segera sembuh.

Namun terkini ARMAN- Ketua wira perkasa dalam Facebooknya telah mengajak ahli2nya dan orang melayu agar menceburi satu bidang perniagan iaitu AC Konsortium - Pyramid MLM.

Sila lihat screen print ini.


Adakah Wira Perkasa telah mula penat mengajar kiasu2 politik yang penuh dengan perkauman akan makna hak melayu? Jika benar Perkasa telah mula penat berpolitik, mengapakah Perkasa sanggup memilih bidang perniagaan yang  penuh curiga ini?

Tuesday, November 9, 2010

Apa sebenarnya berlaku menjelang 13may?

Quoted from Hansard in the Parliament as said by YB Zulkifli Nordin on the 28th of October 2010

Sebab itu Tuan Yang di-Pertua, saya hendak ambil peluang pada hari ini untuk menceritakan tentang peristiwa 13 Mei ini daripada laporan fakta yang ada supaya rakyat tahu kenapa peristiwa itu berlaku. Ia bukan satu peristiwa spontan yang berlaku pada 13 Mei. Hari itu sahaja, orang Melayu berkumpul dekat Kampung Baru, parang bakar – ada dengar cerita parang terbang dan tahu-tahu beberapa orang Cina mati tergolek. Bukan itu, peristiwa ini bermula jauh pada tahun 1957. (gambar mayat Cina diarak)

Ia bermula pada tahun 1957 lagi. Pada 2 Januari 1957 di Pulau Pinang, apabila perarakan mengisytiharkan Pulau Pinang sebagai bandar raya yang tidak disertai orang Melayu yang membantah, orang Melayu dikepung dan cuba dikapak oleh sekumpulan Cina. Seorang pegawai polis Cina mempertahankan Melayu yang dikepung itu dan menembak perusuh Cina, maka tension sudah start. Itu tahun 1957.

Friday, November 5, 2010

Trend politik berubah?


Tahniah kepada BN yang menang di Parlimen Batu Sapi Sabah sekaligus mengekalkan kerusi tersebut

Tahniah juga kepada Umno yang MERAMPAS DUN Galas Kelantan sekaligus menandakan kekalahan PAS dua kali berturut ke tangan Umno selepas DUN Bagan Pinang Negeri Sembilan.Bermula dengan Kemenangan PAS yang sangat tipis di DUN Manek Urai Kelantan

Adakah ini menunjukkan aliran kekalahan sebelum ini telah berhenti?
Adakah Umno telah mula menerobos masuk ke Kelantan dengan perlahan-lahan?
Adakah wujud senario The Empire Strikes Back?

Apapun ini menunjukkan sokongan terhadap parti pembangkang melayu telah mulai terhakis...
Pakatan Rakyat sekarang benar benar bergantung kepada kekuatan DAP.
DAP satu satunya entiti dalam Pakatan Rakyat yang kekal masih kuat.

Ini menunjukkan Pakatan Rakyat jelas didominasi oleh DAP.
PAS dan PKR hanya melukut di tepi gantang dalam Pakatan Rakyat lebih tepat BONEKA.

Semakin ramai yang mulai nampak kecelaruan PAS dan PKR dalam isu memperjuangkan agama dan bangsa.
Keceluparan dan Keterlanjuran mulut Nik Aziz dan fraksi-fraksi PKR-melayu liberal kini mula memberi hasilnya kepada PAS sendiri.

Kepada yang menang tahniah dan berikan khidmat terbaik.
Kepada yang kalah muhasabahlah diri akibat bermain dalam Konspirasi Syaitan

Friday, October 15, 2010

Email bocor - Rancangan Sulit Illuminati Malaysia

Email bocor ini diterima oleh seorang bloger Warisan Tamar
 
 
Ada dua Illuminati cetak biru yang saya fikir harus diberitahu kepada massa (yang diperolehi daripada pembelot Illuminati tempatan). Yang pertama adalah tentang halaman belakang kita sendiri, yang kedua lebih tentang apa yang akan terjadi di masa depan yang merupakan ramalan tentang Salib Sejati.

Percaya atau tidak, terserah anda.

Saturday, October 2, 2010

TANAH KTM - CARI UNTUNG SUSAH YANG DAPAT

Isu tanah KTM di Singapore dikatakan telah menemui jalan penyelesaian.
Menariknya ia diselesaikan dalam masa 2 tahun sahaja sejak Najib menjadi Perdana Menteri. Betapa gagahnya PM seorang ini sehingga mampu menyelesaikan isu tertunggak sejak bertahun lama.


Betapa Magiknya kuasa Najib sehingga berjaya menimbulkan pelbagai kontroversi baru berhubung isu tanah KTM.

Sila baca artikel penyelidikan A Kadir Jasin di sini

Sehingga kini butir mengenai isu tanah KTM itu masih lagi samar walaupun diuar uarkan kerajaan sebagai situasi menang menang antara Malaysia dan Singapore.

Rakyat mahu tahu apa untung yang Malaysia Dapat?
Rakyat Mahu tahu apa kemenangan yang dicapai Singapore?

Rujuk artikel A Kadir Jasin...... Ia memang benar..... Ia ibarat mimpi ngeri berulang kembali.

Diharapkan pemantauan yang lebih besar di berikan kepada Iskandar Malaysia

Diulang HARAP PERHATIKAN DAN JAGA ISKANDAR MALAYSIA
Diulang HARAP PERHATIKAN DAN JAGA ISKANDAR MALAYSIA
Diulang HARAP PERHATIKAN DAN JAGA ISKANDAR MALAYSIA

Adakah ini menujukkan PM Najib sama pasukan dengan PM Tun Dol???
Inikah nilai kebijaksanaan pasukan perundingan Malaysia?

Dan masih berfikir Singapore adalah sebuah negara yang sama jenis dengan Malaysia?

Celaka pada pengkhianat anak bangsa pasti menyumpah namamu

Thursday, September 30, 2010

Perkasa makin penting

Perkasa hari ini menjadi semakin vokal
Kerana vokalnya Perkasa orang Melayu dan Islam hari ini mula sedar mereka sedang diserang dari atas, bawah ,kiri dan kanan, luar dan dalam secara halus dan terang dan mereka mula berani untuk vokal bersuara dengan lantang sekali.

Gendang penghinaan terhadap bangsa Melayu dan islam bersahut sahutan di laman sendiri tetapi dibiarkan tanpa pembelaan yang vokal oleh bacul2 bernama Umno dan PAS.

Isu perpaduan Melayu timbul lagi..
Tapi siapa yang boleh diharapkan untuk memacu dan menjadi tali ikatan?
Umno?....
PAS?....
PKR?.....


Semakin ramai menyedari dan menganggotai Perkasa..
NGO2 melayu dan Islam yang lain juga harus berganding bahu bersama Perkasa...

Adakah Perkasa mampu menjadi satu ikatan bagi orang Melayu dan Islam?
Ramai Melayu dan Islam sekarang dalam keadaan kerisauan dan Gundah Gulana...
Nak sokong Umno ke PAS...
Diluah Mati Emak....Ditelan Mati Bapak....

Adakah sekarang masanya untuk entiti Perkasa berubah daripada sebuah NGO yang panas...kepada sebuah Perikatan Politik???
Jangan mengharapkan PAS masuk Umno
Jangan Bermimpi Umno masuk PAS..... itu sememangnya mustahil.....

Hanya ada satu cara terakhir menjelang Pemilihan ke 13.....
Entiti politik baru bagi puak Umno dan PAS bergabung

INILAH NAMANYA KUASA KETIGA

Wednesday, September 29, 2010

Katakan Tidak Kepada Nazri Aziz

Katakan Tidak kepada Pensimpati Namewee Racist Son of Muar!!!

Tuesday, September 7, 2010

MALAYSIA - GAGAL
Berjayakah akhirnya perancangan Sulit menawan Malaysia dan Melayu??


Salam Ramadan dan Salam Aidilfitri

Beberapa isu panas dan besar telah timbul membabitklan kepentingan Melayu dan Islam ketika kita diambang sambutan 1 syawal. Antara isu tersebut ialah
  SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2010  
Di kesempatan ini Tamingsariblog ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada Melayu-melayu dan muslimin Umno, PAS dan PKR...serta seluruh pemuda pemudi Melayu yang berada diatas pagar politik. Maaf Zahir dan Batin.... marilah Ambo berceloteh skit nak dekat2 rayo ni

Friday, August 27, 2010

Senjata Strategik dan taktikal yang wajib dimiliki oleh ATM!!



Dalam menghadapi ancaman Singapore berkaitan doktrin Mersing Line dan Doktrin Kuantan dan kemungkinan ancaman Indonesia, ATM harus mengkaji kemungkinan memiliki sistem persenjataan terbaru yang dibangunkan oleh sebuah kuasa Islam - Iran!

Wednesday, August 25, 2010

MALAYSIA BERPESTA! 
PESTA HINA MELAYU & ISLAM


EPISOD SEDIH ISLAM DALAM SEJARAH MALAYSIA

Belum pun reda dengan isu Namewee dan peristiwa Pengetua sekolah di Kulai yang dicop rasis masih lagi panas berbahang.. dan ketika Malaysia memasuki episod sedih apabila maruah islam dihenyak2 oleh oportunist didikan cauvinist di Seremban.

Kini episod penghinaan berterusan dan semakin galak....bagaikan bersahut sahutan umpama panggilan beruk dan ungka di hutan atau Zoo Melaka.


Ini episod terbaru penghinaan. DUA ekor beruk SING YEE CHIN (kelahiran sarawak) dan JS SEN telah menyifatkan "Malaysia ini tak berguna tanpa masjid", "Masjid umpama jerawat"," kerajaan menyusahkan rakyat membina masjid untuk orang islam sahaja", "masjid menyusah non muslim sebab terlalu bising"

Apa kata kerajan,DAP,MCA dan ketua Pemuda BN terhadap isu ini?

SING YEE CHIN telah memohon maaf di page Facebooknya namun adakah SEMUDAH ITU Tuan-tuan puan-puan sekalian?
Kasihan kepada Pengetua di sekolah Kulai apabila hanya mengguna analogi kereta proton saga sudah dianggap permaisuru rasis oleh DAP dan Pemuda Bacul KJ dan diancam tindakan sgt keras.

Namun dalam isu seperti ini .... seperti juga NAMEWEE akan dilepaskan kerana telah memohon maaf....
ITU SAJA!!!!

Tidak hairan kalau gelombang2 penghinaan seperti ini oleh kaum bukan islam akan berterusan dan bertambah selepas ini....kerana mereka akan melihat betapa mudahnya menghina islam dan umatnya.

Mereka tidak memisahkan samaada orang islam atau melayu itu orang PAS ataupun orang UMNO.
Semuanya sama bagi mereka - ISLAM - yang bagi mereka satu golongan yang menyusahkan hidup mereka dan perlu dihapuskan dan mereka berinteraksi dengan orang2 islam dengan penuh dendam dan benci!

Insiden dua ekor beruk ini telah mendedahkan beberapa perkara kepada kita umat islam dan melayu.

1. Bukan pandangan peribadi semata-mata lagi kerana setiap kali mereka membuat hal sebegini, ia bersahut sahutan dijawab oleh rakan2 dan senada seumpama beruk dan ungka di hutan atau zoo melaka.

2. Kita boleh lihat, mereka punya dendam dan benci kerana peranan kerajaan membantu membangunkan rumah2 Allah di negara ini ( ini bukan baru, lihat pos saya baru-baru ini mengenai guru sekolah cina saya yang mengamuk marah pelajar islam melayu kerana marahkan kerajaan bina masjid ketika saya bersekolah dahulu).

3. Selfish!! mereka mengatakan masjid bising sedangkan tarian naga dan singa mereka begitu bising menyusahkan orang ramai. Bila ada kematian, buat perarakan sampai jem jalan betul2 menyusahkan semua orang.

4. Lihat dari mana buah fikiran mereka boleh sebegitu selfish dan rasis? kerana Sekolah Cina dan bahasa Cina yang bagaikan eksklusif!!

5. Dapat dilihat corak pemikiran mereka. Ia mencerminkan pandangan pengaruh yang mencorak hidup mereka seperti ibu bapa, rakan-rakan dan juga guru2 mereka. serta tidak ketinggalan pengaruh media dan  aktiviti persatuan dan kebudayaan mereka
Saat paling sedih dlm sejarah Malaysia... bila Islam hanya untuk nama dan perjuangan politik shj.


Insiden baling botol arak dan cat darah di surau seremban

Saturday, August 7, 2010

TAMINGSARIBLOG BEREHAT UNTUK TEMPOH SEKETIKA



Taming Sari Blog akan berehat dari isu-isu politik ni.... Letih doh....

Dari menyibukkan diri mempertahankan pemimpin yang buta dan tuli tidak mendengar luahan rakyat dan juga menyerang pengkhianat2 bangsa dan agama.... rasanya eloklah diserah kepada mereka yang mempunyai semangat juang yang lebih tinggi..... Lagipun blog2 anti Pakatan dan anti DAP semakin banyak dan semakin ganas jugak (bravo tahniah la mcm tu)

Saya akan berjuang melalui cara lain....
Berjuang melalui cara ekonomi.... memerlukan pengorbanan masa

Berehat tak semestinya berhenti.....  Jika ada isu besar yang timbul nanti....saya akan cuba memberi pandangan

Apa jua salah dan silap dari saya melalui blog ini harap dimaafkan...

Tidak lupa juga selamat menyambut Ramadan 2010 yang akan menjelang tiba....

Saturday, July 31, 2010

Kerajaan langgar perjanjian!

KERAJAAN LANGGAR PERJANJIAN DAMAI HATYAI?



Pihak pembangkang yang dikuasai golongan Cauvinis kaum dan Mega ultra kiasu dalam DAP,MCA dan Gerakan serta sebahagian Melayu Liberal keparat sering membangkit kan satu persoalan :

Mengapa Chin Peng tidak dibenarkan pulang ke Malaysia setelah Perjanjian Hatyai ditandatangani?
Apakah dengan tindakan itu Kerajaan Malaysia telah melanggar perjanjian?

INI JAWAPANNYA!

Friday, July 30, 2010

1 SEBAB SAHAJA PERKATAAN ALLAH HANYA UNTUK ISLAM

1 SEBAB SAHAJA PERKATAAN ALLAH HANYA UNTUK ISLAM




Hanya ada satu sebab sahaja kenapa orang bukan Islam tidak boleh menggunakan perkataan Allah.

Wednesday, July 28, 2010

ANGKATAN TENTERA MALAYSIA SEDANG DILEMAHKAN


Malaysiakini meneruskan operasi terancang dan bersistematik melemahkan tunggak kekuatan negara. Selepas mencuit Raja2 melayu dan Yang Dipertuan Agong dalam isu Istana Baru, Kini Malaysiakini cuba menimbulkan rasa tidak senang rakyat terhadap perbelanjaan angkatan tentera malaysia.Laporan Malaysiakini

Wartawan Kuek Ser Kuang Keng telah menulis artikel 3 siri yang mempertikaikan dan cuba menimbulkan keraguan perbelanjaan pertahanan negara yang dikatakan berjumlah RM180 Billion dalam masa 23 tahun. Memang ada wajarnya ditimbulkan soal ketelusan dalam kontrak pertahanan berikutan industri senjata adalah satu industri yang menguntungkan dunia.

Namun ternyata Kuek Ser Kuang Keng dan penguasa Malaysiakini cuba mengolahkan bahawa perbelanjaan sebanyak RM180billion adalah tidak perlu dan hanya pembaziran/

Pembazirankah apabila ternyata Asia Tenggara sememangnya sudah terjerumus kedalam perlumbaan senjata?
Mereka mempertikaikan kapal selam, pesawat pejuang Sukhoi dan lain2 sebagai pembaziran kerana tidak nampak perlunya semua itu untuk persiapan menghadapi kemungkinan pencerobohan.

Tahukah anda pada 1988, Malaysia nyaris2 diserang Singapore berikutan pertikaian meruncing isu air? tidak ramai yang mengetahui andaikata ketika itu betullah Singapore nekad menyerang negara ini, tentera malaysia tidak akan mampu mengekang kemaraan bala tentera canggih Singapore yang dibangunkan dengan tangan2 Israel.

Sejak peristiwa itu kerajaan Malaysia dengan desakan pemimpin2 tentera telah meningkatkan perbelanjaan pertahanan dan program2 sulit. Dan pada 1990 dunia masih dalam keadaan trauma ekoran ketakutan pasca Perang Dingin , Perang Iraq, Perang Lebanon, Kejayaan penawanan Vietnam Selatan oleh Rejim Komunis dan lain2, pendekatan era 1990an adalah kedaan dunia yang masih kucar kacir.

Abad baru 2000 pula bermula dengan peristiwa 9/11 yang mengakibatkan Perang Salib Moden dan Agenda Perang Neo Conservative tercetus. Setiap negara Islam menjadi suspek 9/11 dan berkemungkinan diserang atas alasan yang remeh. Adakah Malaysia masih perlu mengabaikan aspek keselamatan negara?

Tahukah anda bahawa pelabur2 Singapore dan tempatan (semestinyalah yang berpaksi pada singapore) telah membeli tanah untuk dibagunkan dengan padang golf? dikatan jumlahnya sehingga 30 buah padang golf yang berdekatan dengan kedudukan Singapore yang sangat memudahkan untuk dipergunakan sebagai pendaratan tentera Singapore melaui Helikopter. Padang2 golf berkenaan sebenarnya sangat berguna dan strategik untuk Singapore sebagai DUAL USE UTILITY( dwi kegunaan).

Sedangkan pemimpin2 politik Malaysia dan Tentera sememangnya meletakkan Singapore ketika itu sbg negara yang paling berpotensi melancarkan tindakan agresif atas beberapa kajian dan perisikan sulit serta pengalaman lalu.

Mengapa pula Kuek Ser Kuang Keng dan Malaysiakini mahukan ketelusan untuk segala galanya berhubung perolehan dan pembelian aset pertahanan yang sulit?

Adakah mahu aset pertahanan negara dan spesifikasi yang adakalanya sulit perlu didedahkan kepada umum supaya maklumat tersebut juga terdedah kepada negara asing terutamanya Singapore?

Kedua dua angkatan tentera sebenarnya didalam mode peperangan saraf , perisikan dan elektronik. Ramai yang tidak tau setiap pembelian senjatan Malaysia akan dibalas dengan segera dengan pembelian senjata yang lebih canggih dan mahal oleh republik komunis tersebut tanpa ada logika keperluan keselamatan untuk sebuah negara kecil pulau tersebut MELAINKAN IA MEMPUNYAI AGENDA OFENSIF DAN PRE EMPTIVE

Mengapa Kuek Ser Kuang Keng tidak menimbulkan soal tersebut? Adakah semata mata kerana tidak mahu mengusik Kiblat mereka?
Mengapa Kuek Ser Kuang Keng tidak menimbulkan soal perbelanjaan pertahanan Singapore yang tinggi sedangkan  ramai lagi rakyatnya yang dihimpit kemiskinan dan kenaikan taraf hidup yang membebankan?

Singapore mempunyai belanjawan pertahanan sebanyak US$11.4 bil..tahun 2009 ( RMRM36.48 Billion) dan secara konsisten tinggi sejak bertahun lalu berbanding Malaysia RM18.232 Bil pada tahun lepas yang diagihkan kepada Pertahanan dan Keselamatan dalam Negeri tetapi tidak konsisten bergantung kepada ekonomi.
Sumber

Tuesday, July 27, 2010

SEMAKIN TERSERLAH : SINGH NAPOLEON BESAR!





Ekoran laporan polis yang dibuat oleh Nallakarupan dan Anuar Shaari berikutan laporan polis yg dibuat oleh anuar shaari berikutan ancaman 'penggal kepala' oleh peguam P Balasubramaniam- Manjeet Singh telah mendedahkan sifat sebenar hipokrit Manjeet Singh.

Dalam laporan polis Anuar Shaari-bekas orang kuat Anwar dan PKR Permatang Pauh, Manjeet Singh telah membuat kenyataan racist.

"Tell that malay bastard, I will cut his head and walk the road"

Manjeet Singh dahulunya peguam  Nallakarupan (juga bekas orang kuat PKR dan rakan paling rapat Anwar) telah mendesak Nalla agar mendedahkan kejahatan Anwar Ibrahim, dan kini telah berada di pihak Anwar Ibrahim utk memujuk Nallakarupan agar "kembali ke pangkal jalan" utk meraih sesuatu yang besar dari Pakatan rakyat, pernah mengakui kebenaran dakwaan dia menjadi orang tengah untuk menarik semula Nallakaruppan ke PKR tetapi Nalla tetap enggan.


Nampaknya semacam ada trend disini.
Ramai Singh berada di Pakatan Rakyat dan semakin bertindak biadap kepada orang2 melayu.

Kita sudah ada Karpal Singh,Gobind Singh Deo,Karam Singh Walia dan banyak Singh lagi, kini tambah lagi satu Manjeet Singh Dillon....

Apakah Kaum Punjab kini dah sama seaspirasi dengan kaum cina ke arah 1 ULTRA KIASU?

Benarlah kata Karpal dahulu SINGH IS KING!!!

TOP SECRET : MALAYSIA HAMPIR BERPERANG

TOP SECRET : MALAYSIA HAMPIR BERPERANG DAN ANDA MASIH FIKIR SINGAPURA TIADA GRAND DESIGN PLAN TERHADAP MALAYSIA?




1. Tersiarnya maklumat ini mungkin mengundang konflik.

2. Maklumat yang anda bakal baca seterusnya akan mengesahkan kepercayaan anda.

Wednesday, July 21, 2010

PENGALAMAN SEBENAR SAYA : ULTRA KIASU MEMANG WUJUD DI SEKOLAH DOMINASI CINA!



Apabila saya membaca blog2 serta Malaysiakini, mmg ternampak peningkatan aliran politik perkauman melibatkan bangsa Melayu dan Cina secara drastik.Namun adakah aliran ini baru berputik?

TIDAK SAMA SEKALI!

Ini mengingatkan kepada zaman persekolahan saya lebih tepat lagi zaman sekolah menengah.

Ketika berada di peringkat menengah rendah saya telah bersekolah di sebuah sekolah bantuan Kerajaan tetapi beraliran dan didominasi bangsa cina.Ia terletak di tepi Bukit Cina Melaka yang berslogan "Sekolah Berbudaya Tinggi".

Ketika itu dalam tahun awal 90an boleh dikatakan 60% pelajarnya adalah cina. Dan sebagai pelajar Melayu didalam sekolah yang didominasi cina itu hubungan kami sesama pelajar melayu adalah sangat rapat.

Kami ketika itu masih lagi anak2 kecil yang belum mengerti isu perkauman apatah lagi politik.

Saya teringat beberapa insiden yang menonjolkan sifat Ultra Kiasu dan anti Melayu Islam yang tertanam di dalam sanubari sebahagian besar masyarakat Cina sama ada dia seorang pelajar mahupun seorang guru.

Insiden Pertama
Hari tersebut adalah hari Sabtu dan sekolah tersebut mengadakan perlawanan sukan (yang saya tidak ingat perlawanan apa) dan saya bersama beberapa pelajar Melayu berehat di stadium terbuka bola keranjang. Kami telah bergurau2 dengan seorang pelajar cina. Namun gurauan tersebut adakalanya agak kasar.
Namun tiba2 datang segerombolan pelajar2 cina ke stadium tersebut dan terlihat insiden itu lalu menyalah sangka kami membuli pelajar cina itu.
Anda nak tahu apa kata pelajar2 cina tersebut?            "Hey! Melayu!!"

Insiden Kedua
Kami di dalam sebuah kelas ( Pendidikan Sains) dan entah mengapa guru sains itu tidak datang lalu seorang guru wanita yang biasa mengajar Matematik datang menjaga kelas itu.
Dan entah mengapa Puan Gan telah memarahi pelajar melayu dan memberi syarahan kepada seisi kelas betapa dia tidak puas hati pada Kerajaan kerana memberi peruntukan untuk membina masjid masjid Islam.

Insiden ketiga
Pengajaran kelas kifayah dan fardu ain dijalankan di sebuah bilik yang terletak dibawah tanah Dewan Besar sekolah tersebut yang diatas dijalankan aktiviti kebudayaan cina walaupun ada kelas kosong yang tidak digunakan.

Insiden Keempat
Pelajar2 melayu dituduh sebagai "penipu antarabangsa" yang diluahkan dengan penuh emosi gara2 segelintir pelajar2 melayu tidak membawa alat2 lukisan.

Jadi bagi saya isu orang cina tidak menyukai orang melayu dalam diam bukan baru. Saya sendiri mengalaminya dari anak kecil
Tidak dinafikan ada segelintir guru cina dan pelajar cina yang baik dan menghormati kaum lain. Namun bilangan mereka tidak ramai.

Thursday, July 15, 2010

MINYAK NAIK: WALAUPUN KENAIKAN HANYA 5SEN RAKYAT KECAM NAJIB DALAM FACEBOOK!!



TAHNIAH Diucapkan atas keperihatinan kerajaan

Mulai 12tgh malam 16Jun 2010 Harga Minyak dan diesel akan dinaikkan sebanyak 5sen sahaja.
walaupun 5sen sahaja...ia tidak boleh dipandang remeh..
Bukankah beberapa bulan lepas Najib mengatakan ekonomi negara semakin bertambah baik?apakah ucapan beliau yang lepas hanya sekadar penyedap mulut pemanis telinga untuk rakyat?

Tinjauan yang dilakukan di laman Facebook PM Najib boleh dikatakan rata2 rakyat menyuarakan perasaan tidak puas hati dan mengecam tindakan mengejut tanpa amaran ini.

Mungkin kerajaan sudah lupa bahawa Rakyat tidak pernah lupa apa yang berlaku di zaman Abdullah Badawi. Rakyat telah menjadi sangat peka berkaitan dengan hal yang bersangkutan dengan ekonomi harian mereka.

malahan di laman2 facebook pro kerajaan juga dihujani perasaan sebu akibat kenaikan yang dilakukan mengikut stail Abdullah Badawi - Kenaikan tengah malam pengumuman beberapa jam sebelumnya.

Rasanya baru sahaja...Menteri Perdagangan Dalam Negeri Ismail Sabri menafikan khabar angin yang bertiup bahawa harga minyak akan naik.

Ternyata ia bukan khabar angin lagi ...ia betul menjadi kenyataan ditambah dengan beberapa barangan lain lagi.

Sekalipun kenaikan ini dikira kecil tetapi kesan era Abdullah Badawi masih dirasai. Ditambah dengan satu lagi persepsi yang semakin kuat dikalangan rakyat- bahawa cakap2 dari Mulut Menteri tak boleh dipercayai.... MENIPU!

dengan perkembangan terbaru ini, PR mendapat satu nafas baru selepas diserang dengan teruk isu Pasir Selangor.

Yang pasti laluan untuk Umno dan BN semakin sukar dalam PRU akan datang...

CUKUPLAH.......!
RAKYAT MENGALU ALUKAN DENGAN GEMBIRA URA URA KHAIRI JAMALUDIN MAHU LETAK JAWATAN



Beberapa hari lalu Khair Jamaludin menyatakan ura ura mahu meletak jawatan Ketua Pemuda UMNO dalam pemilhan akan datang mungkin dengan tidak menawarkan diri untuk mempertahankan jawatan tersebut.

Rakyat dan orang2 melayu mengalu alukan suara hati tersebut.... kamu tidak akan dikenang.. cukuplah kerosakan yang telah kamu buat.

Rakyat melihat sekarang adakah dia akan bermain tarik tali?

Khairi Jamaludin... Kami orang Melayu menyokong anda masuk Pakatan Rakyat... segeralah kamu


Nor Mohamed Yakcop bila lagi????
DAP BUKAN SUCI : ADA JUGA PENIPU TAHAP ANTARABANGSA


Gambar yang Digubah


Gambar Yang sebenar
Kalo korang tengok gambar kat atas tu, nampak macam RE-AL kan? Tapi hakikatnya gambar ini hanyalah gambar palsu. Kononnya ahli DAP, Jeffrey Wong Su En menerima anugerah 'Sir' oleh Queen Elizabeth... Akhirnya gambar ini tersebar hingga ke London...

Apapun tahniah kepada Sir Jeffrey Wong Su En, kerana mempunyai angan setinggi langit tetapi akhirnya jatuh berdebuk macam nangka busuk... Akibatnya, pihak Kerajaan British mengecam Sir Jeffrey Wong Su En kerana cuba memalukan Queen Elizabeth...

Mungkin lepas ni DAP akan meroyan mengatakan UMNO yang mereka gambar superimpose ini dan cuba memfitnah Sir Jeffrey Wong Su En... Ha ha ha ha... Siapa dia Jeffrey Wong Su En yang nak sangat UMNO fitnah sangat? Pengerusi DAP? Setiausaha Agung DAP? Apapun tahniahlah kepada Sir Jeffrey Wong Su En... Pandai le nko menjawab dengan pihak Kerajaan British.

Di bawah ini aku siarkan laporan gambar palsu ini oleh Telegraph.co.uk... Oh ya perlu diingatkan akhbar ini bukan akhbar BN ye? Jadi harap takdelah puak-puak penjilat jubur DAP mengatakan fitnah UMNO... He he he he...


Tak percaya baca sendir berita ini yang dah tersebar di seluruh media antarabangsa
Baca Di Telegraph UK
Baca Di Newsvine.com
Baca Di Newstrackindia.com
Baca Di Newkerala.com
Baca Di newzpaper.co.nz

Jeffrey Wong Su En... You are a disgrace for the country!!
Inilah antara sifat2 yang ada dlm DAP...
THE STAR TERUS MENYERANG : KALI INI KENYATAAN NAJIB DIPENUH EMOSIKAN


Setelah The Star bersama dengan Malaysiakini melancarkan Serangan Awal Keatas Institusi raja2 Melayu dan Yang Dipertuan Agong berhubung dakwaan kononnya Pembinaan Istana Negara yang baru menagih airmata rakyat (sedangkan yang terjadi hanyalah beberapa pekerja asing yg lambat dibayar gaji yang diragui kesahihannya disebalik berpuluh2 firma pembinaan cina lain yang turut menyediakan taraf hidup yang sama kepada pekerja2 warga asingnya malahan mencecah ratusan orang),
The Star milik MCA terus mengeksploitasi kenyataan PM Najib berhubung kenyataan Nik Aziz bahawa Umno dan Pas harus bersatu dalam perjuangan Islam.

Sunday, July 4, 2010

KURANG AJAR! THE STAR  TIADA BEZA DENGAN MALAYSIAKINI - MCA, GERAKAN TIADA BEZA DENGAN DAP




EKORAN KONTOVERSI ISTANA NEGARA Yang kononnya digelar Istana AIr Mata oleh AKhbar The Star yang dimiliki dan dikuasai oleh Komponen BN MCA telah membuka wajah sebenar Napoleon2 dalam MCA melancarkan kempen Memburuk burukkan Institusi Raja Raja Melayu terutamanya Yang diPertuan AGong telah dimalukan secara halus menerusi siri2 laporan yang tidak tepat dalam laporan The Star

Perlu diingat... wadah The Star juga adalah Wadah MCA dan Gerakan.

Para Pendukung Nasionalis Melayu dan Pejuang Bangsa dan AGama Islam kene ingat. Ini menunjukkan Serangan terhadap simbol Negara, Simbol Institusi Bangsa Melayu dan oleh kerana Yang Dipertuan AGong juga adalah penjaga hal ehwal agama Islam negara ini maka turut melibatkan serangan terhadap simbol kesatuan Islam.

UMNO harus sedar dari sekarang...Ia sekarang bersendirian di dalam BN secara benarnya.

Kami tak perrcayakan Ultra Kiasu of MCA and Gerakan
Undi Melayu Untuk Melayu!!

ISTANA NEGARA BUKAN ISTANA AIR MATA

Saturday, July 3, 2010

MAJORITI MAHU PENDAFTARAN PENGUNDI ONLINE DAN DAFTAR PENGUNDI AUTOMATIK


BANCIAN KAEDAH DAFTAR YANG PALING DIMAHUKAN



Ekoran Pendedahan Beruta Harian mengenai Ratio pendaftaran pengundi bukan Melayu dan melayu sebanyak 40:1 Berita Harian telah ditempelak oleh DAP sebagai perkauman.

Mengapa perlu DAP melatah dengan emosi? bukankah memberi kesedaran kepada lebih ramai yang mendaftar mengundi lebih baik untuk demokrasi?

Atau Isu tersirat 40:1 itu memang ada asas kebenarannya menyebabkan DAP terasa? bukan DAP sahaja Terasa malahan ULTRA KIASU DLM BN pun terasa.

Apapun Pengerusi SPR telah FLIP FLOP dengan menukar kenyataan SPR bahawa ratio terkini adalah 2:1.
SPR nak cover balik ke kenyataannya terdahulu yang di pukul hebat oleh kaum Ultra Kiasu??

Apapun menurut bancian yang dijalankan Berita Harian Online( gambar diatas)...menunjukkan sistem pendaftaran pengundi perlulah terkini dengan situasi masa kini samaada dilakukan secara online ataupun semua yang mencapai umur 21 automatik menjadi pengundi berdaftar.

Pihak berkuasa terbabit seperti SPR, Jabatan Pendaftaran Negara perlu peka! Kerajaan kalau betul ikhlas nak lebih ramai pengundi kene ambil suara rakyat ini.

Thursday, July 1, 2010

LAPORAN KHAS: MELAKA INDAH TAPI PINCANG!


Tentu ramai yang terkejut dengan apa yang saya katakan ini. Saya baru kembali dari Melaka. Selama Seminggu disana memang terdapat perubahan drastik yang pesat disana.

Namun begitu berani saya katakan bahawa pembangunan pesat tersebut adalah PINCANG atau MALFUNCTION!

Mengapa saya katakan demikian? Ok lebih mudah saya nyatakan melalui poin poin berikut :-
SEJARAH KG BUAH PALA BERULANG : EPISOD KALI INI KG MELAYU JLN POKOK ASAM


 ''Kami tidak mahu duit RM75,000 itu, yang kami inginkan hanya sebuah rumah sebagai ganti."-penduduk melayu

Hari ini penduduk Kg Jln Pokok Asam Pulau Pinang diusir dengan restu kerajaan negeri untuk pembangunan hartanah mewah yang tentunya tidak mampu dimiliki oleh orang2 melayu pulau pinang dengan diberi pampasan yang tidak setimpal.
 
 
Apakah nilai RM75,000 itu mampu membeli sebuah rumah di Pulau Pinang hatta rumah Flet?
Adakah akhirnya penduduk tersebut akhirnya akan terusir secara halus ke Seberang Perai atau terpaksa menjadi Setinggan?
 
Seperti ada petunjuk ini sebahagian daripada proses pembersihan etnik yang direstui oleh pihak berkuasa tempatan di Pulau Mutiara tersebut. 
 
Bandingkan nasib rakyat bawahan di Pulau Pinang tersebut dengan nasib rakyat yang tinggal di Kerinci dan setinggan di Kuala Lumpur. Memang berbeza.
Melayu tunggu apalagi ...semua bukti sudah jelas terpampang depan mata.
Berapa banyak bukti lagi yang kamu mahukan.....?
Melayu Islam sekarang diambang malapetaka 40:1

Wednesday, June 30, 2010

MUDA MUDI MELAYU MALAS DAFTAR PENGUNDI : RATIO 40:1



Baru baru ini akhbar Berita Harian mendedahkan bahawa pola pendaftaran pengundi baru bukan Melayu terutama Cina meningkat dengan drastik sekali hingga mencapai ratio 40:1 iaitu 40 bukan melayu mendaftar dikuti hanya seorang melayu mendaftar sebagai pengundi baru.

Didedahkan juga pola tersebut meningkat sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

Maklumat tersebut bukanlah baru, bahkan ia telah didedahkan banyak kali dan kali terakhir isu ini didedahkan media adalah pada bulan mei 2010 yang lalu dan telah didedahkan dalam blog ini pada 1 Mei yang lalu.
BACA PENDEDAHAN PADA 1 MEI 2010.

Orang bukan Melayu muda mudi sekarang berlumba lumba nak jadi pengundi berdaftar... orang melayu dan bumiputera nak tunggu apa?
Janga nanti menyesal apabila berlaku sesuatu yang tidak pernah kita alami selama ini di negara ini selepas PRU 13 nanti.

PERINGATAN TELAH DIBERI.
TANDA TANDA AMARAN TELAH KELIHATAN.

Jangan nanti oleh kerana anda tidak daftar mengundi dan tidak boleh mengundi maka kawasan anda diwakili oleh wakil rakyat yang rasis sperti yang telah berlaku di Pulau Pinang dan Perak. Lihatlah negeri negeri tersebut... apa yang orang Melayu,Bumiputera dan Islam dapat???

Itulah yang akan mungkin terjadi di tempat anda jika anda tidak dapat menjadi pengundi di tempat anda kerana tidak mendaftar.

Oleh itu adalah sangat diharapkan agar semua muda mudi melayu dan bumiputera lain agar segera mendaftar menjadi pengundi dengan segera. Jangan tidak mendaftar megundi tapi bising pulak terhadap pemain pemain politik. Tak Guna.

Daftar dan suarakan kehendak politik anda. bila sampai masa mengundi nanti nak keluar mengundi ke tak nak keluar mengundi ke itu lain cerita.

YANG PENTING DAFTARKAN DIRI ANDA DAHULU. Itu adalah hak anda kepada negara ini.
Jika anda Orang Melayu dan Bumiputera bolehlah mendaftar melalui NGO NGO seperti PERKASA jika anda malas hendak ke Pejabat Pos!!

MASA SEMAKIN SUNTUK!
AKHIRNYA TERBUKTI PERMAINAN ANTI ISRAEL ANWAR IBRAHIM



Akhbar Washington Post telah mendedahkan tindakan Anwar Ibrahim yang telah ke Amerika Syarikat untuk menjelaskan tindakan beliau dalam tunjuk perasaan anti israel insiden Mavi Marmara temph hari kepada sekutu sekutu dan rakan rakan yahudinya di Washington. ARTIKEL WASHINGTON POST

Selain bertemu dengan tokoh Yahudi di Washington, Anwar turut diberi peluang berucap di Woodrow Wilson International Center anjuran Woodrow Wilson International Center for Scholars yang dipengerusikan oleh Lee Herbert Hamilton, salah seorang kenalan Anwar dalam International Crisis Group (ICG).
Woodrow Wilson International Center merupakan pusat antarabangsa yang diambil dari nama bekas Presiden Demokrat AS ke-28, Thomas Woodrow Wilson.

Wilson dianggap simbol 'keagungan Yahudi' kerana semasa pemerintahannya, beliau mengesahkan Deklarasi Balfour yang membenarkan Israel menubuhkan 'negara' di Palestin serta mencerca kumpulan yang dilabel anti-Yahudi.

Dalam ucapan bertajuk 'Islam and Democracy in Southeast Asia' (Islam dan Demokrasi di Asia Tenggara), Anwar dengan tegas menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dan mengkritik kerajaan Malaysia yang tidak bertoleransi terhadap penggunaan kalimah Allah.

''Tindakan melarang orang bukan Islam memanggil tuhan mereka dengan apa nama sekali pun adalah gila dan mengarut. Keputusan ini hanya dibuat oleh sebuah kerajaan yang tidak berpandangan jauh, bersifat perkauman, tiada bertolak ansur dan tidak demokratik," katanya
Ia jelas telah mendedahkan belang dan penipuan bukan sahaja Anwar Ibrahim bahkan juga dongeng yang dimainkan bahawa Anwar Ibrahim itu musuh Israel oleh Malaysiakini.

Bukankah Saya telah bilang... Itu semua hanya permainan.
Setiap Penipuan akan terpecah jua bila diizinkan Allah.

Masalahnya dalam kes Anwar Ibrahim penipuan beliau telah banyak kali terbongkar...

Lihatlah Banner diatas... golongan Dajjal adalah penipu...matanya satu
AKHIRNYA JUDI TIDAK DILESENKAN BUKTI PRIHATIN DAN KETELUSAN BN



Akhirnya Lesen judi bola sepak Piala Dunia kepada ASCOT Sports tidak jadi untuk dilesenkan. Rakyat terutamanya Muslim bersyukur sangat.

Itulah sebaik baik tindakan... Matlamat Tidak Menghalalkan Cara

Akibat daripada tindakan terbaru kerajaan itu, Kumpulan BERJAYA tidak jadi mengambil alih ASCOT Sports dan saham kumpulan Berjaya BCORP jatuh.

Biarkan sahaja... judi memang tidak akan membawa manafaat. Dan hikmah daripada tindakan kerajaan itu rupanya telah mempunyai petanda awal dan kejayaan apabila pihak polis telah melipatgandakan OPERASI SOCA yang memperlihatkan saban hari ada saja bookie bookie judi World Cup yang ditangkap bersama pertaruhan yang bukan sedikit termasuk golongan yang bergelar DATUK dan VIP.

Kita tertantanya tanya siapakah VIP VIP tersebut? Rakyat perlukan ketelusan untuk mengetahui siapa DATUK dan VIP Judi tersebut?

Alhamdulliah OPERASI SOCA telah mengakibat samseng samseng judi kerugian Ratusan juta ringgit sejak menjelangnya musim Piala Dunia 2010 yang dikatakan menghampiri RM1Billion

Tahniah kepada Kerajaan BN dan pasukan khas PDRM!! Adakah itu dinamakan Flip Flop?
Tidak sama sekali... pihak yang buta mata hati tidak akan berpuas hati walau apa pun polisi dan tindakan kerajaan.

Dengan ini laman web ini akan menggugurkan kempen kutukan terhadap kerajaan kerana menghalalkan Judi BolaSepak Piala Dunia 2010 terdahulu.

Terima kasih kerana mendengar kata hati rakyat...

Thursday, June 24, 2010

KRISIS POLITIK SELANGOR MELETUP!!!!!!!!
SELANGOR BAKAL BUBARKAN DUN!????



PKR hari ini terbelah dua apabila Azmin Ali yang disokong 15 MP dan ADUN Selangor MEngistiharkan PERANG terhadap MB Khalid Ibrahim...

Pendedahan daripada The Star BACA

Sekarang anda sudah lihatkan....
Blogger sentiasa dihadapan..

KRISIS PEREBUTAN KUASA PKR SELANGOR

Saturday, June 5, 2010

ANUAR MENGADU : APCO PENYEBAB BELIAU DILABEL ANTI ISRAEL




Dalam satu kenyataan oleh Anwar Ibrahim yang disiarkan Malaysiakini, Anwar berang dengan tindakan APCO memfailakn pengaduan kepada ICG International Crisis Group kerana menyebabkan pertubuhan Bnai Brith memfailkan kepada AL Gore agar mengantung hubungan dengan Anwar.

Ternyata Anwar cukup gusar dan cuba memperbaiki semula imej beliau di kalangan pertubuhan antarabangsa yang dikuasai Zionis.

Friday, June 4, 2010

ANWAR MUSUH ISRAEL? ADAKAH SEMUDAH ITU?



Dalam laman web Malaysiakini dan portal pembangkang lain juga blog blog pro Pakatan Rakyat begitu heboh tentang Satu perutusan oleh sebuah pertubuhan Yahudi kepada Al gore yang tersebar di internet yang mendesak agar digantung  hubungan dengan Anwar Ibrahim ekoran isu APCO. BACA PERUTUSAN BNAI BRITH DISINI. Fahamkan betul betul setiap ayat
KHAIRI JAMALUDIN : PETUNJUK KORUPNYA PEMUDA UMNO SABAH DAN PEMUDA UMNO SELANGOR ?





Ekoran dari penstrukturan semula kabinet oleh Perdana Menteri Najib yang menyaksikan Khairi Jamaludin Ketua Pemuda Umno tidak dilantik memegang mana mana jawatan kabinet menyaksikan bagaimana gerakan Pemuda Umno Sabah yang mendesak Perdana Menteri agar tidak melupakan Khairi Jamaludin dan yang terbaru Ketua Pemuda Umno Selangor juga menyuarakan desakan sama apabila meminta Perdana Menteri jangan melupakan Khairi Jamaludin. Kenyataan-kenyataan tersebut mendapat liputan oleh laman laman web berita pro Pakatan Rakyat .

Apa sebenarnya yang berlaku?
Ada apa apa ke Khairi Jamaludin,malaysiakini dan Pakatan Rakyat?
FAIZ BIN KHAIRI : MEMBUKA PEKUNG DIDADA



Faez bin Khairi (atau Faez), abang ipar Saiful Bukhari Azlan telah mengadakan sidang akhbar di suite 9-7, Menara UOA, Jln Pinang, KL semalam pada lebih kurang pukul 5 petang. Turut hadir bersama adalah peguam N. Surenderan.

Antara lain dari sidang akhbar itu, dia mengatakan kenyataan Saiful bahawa adik beliau telah dibawa kahwin lari adalah tidak benar.

Menurutnya, perkahwinan tersebut adalah atas kerelaan Saidati sendiri dan sah.

Padahal Saiful meyatakan secara jelas beliau tidak mengetahui sama ada adiknya itu telah berkahwin atau tidak..sama ada sah atau tidak..

Monday, May 31, 2010

APABILA PR MENANG PRU 13




PM      = PKR? ANWAR? (Pasti ke?)
TPM1 = PAS?
TPM2 = DAP (SUDAH PASTI)
TPM3 = SABAH/SARAWAK?

Beginikah janji Anwar apabila PR menang PRU 13 nanti?
Rasa-rasanya siapakah nanti antara TPM Tpm tersebut akan ada paling banyak kuasa?
Bilangan jawatan penting yang banyak dan bertindih kuasa bukanlah sesuatu yang baru bagi senario politik ASEAN. Ia telah dilakukan sebelum ini di Kemboja dan Thailand
KONVOI KEMANUSIAAN GAZA DISERANG KOMANDO ISRAEL : 16 AKTIVIS PRO PALESTIN TERBUNUH!

TERKINI : Angka Korban Meningkat kepada 19 Orang

Jumlah korban serangan tentera laut Israel ke atas flotila bantuan kemanusiaan meningkat kepada 14 hingga 16 orang hari ini, selepas komando Zionis menaiki kapal-kapal bantuan menuju ke Genting Gaza, dengan tindak balas menentang daripada aktivis pro-Palestin.
Saluran televisyen Channel 10 di Israel melaporkan, enam buah kapal dalam konvoi diketuai sebuah kapal Turki dengan 600 aktivis itu belayar ke Gaza melalui perairan antarabangsa Cyprus semalam. – Reuters

Apa yang mengejutkan Israel melakukan tindakan pre emptive strike di perairan antarabangsa. Yang jelas melanggar undang2 antarabangsa.

Turut bersama konvoi tersebut adalah pasukan kemanusiaan dari Malaysia, nasib mereka tidak dapat dipastikan hingga kini
MALAYSIA TODAY NAK JADI NABI BARU : LIWAT DIHALALKAN!!




Laman web Malaysia Today yang diterbitkan dan dimiliki oleh Nabi Pakatan Rakyat dan juga sekutu tererat Anwar Ibrahim, Raja Petra Kamarudin hari ini menerbitkan artikel kononnya "ISLAM MENGHALALKAN PERBUATAN LIWAT" BACA DISINI


Artikel yang dikarang Abdul Khalik dari Jakarta Post itu menyatakan bahawa ulama kebanyakan bersikap prejudis dan berotak sempit dengan menolak perlakuan homoseksual,liwat dan lesbian. Dengan memesongkan maksud surah Al Hujurat (49:3) bahwa dengan ayat tersebut manusia semua adalah sama disisi Allah tanpa mengira kaum,darjat kekayaan,kedudukan sosial dan kecendrungan seksual!!

Wednesday, May 26, 2010

Penjelasan mengapa tanah KTMB di Singapura tidak dibangunkan



PUTRAJAYA Mei 26 – Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat berkata hari ini, tanah Keretapi Tanah Melayu Bhd. (KTMB) di Singapura tidak boleh dibangunkan sebelum ini berikutan wujud sekatan bagi penggunaan tanah itu.
"Saya ingin jelaskan perkara ini. Kebelakangan ini terdapat media dan blogger yang tertanya-tanya tentang tapak tanah itu.
“Mungkin mereka samar-samar tentang adanya sekatan penggunaan tanah berkenaan,” katanya sebelum mempengerusikan mesyuarat pascakabinet di kementeriannya di sini.
Katanya, sekatan yang dimaksudkan adalah tapak tanah itu hanya boleh digunakan bagi tujuan perkeretaapian.
"Jika tapak tanah itu digunakan bagi kegunaan lain selain dari perkeretaapian, ia bukan saja disekat, ia tidak dibenarkan mengikut perjanjian sedia ada.”
"Malahan kalau itu berlaku ia juga bermaksud KTMB akan kehilangan tapak itu. Kita tidak berbuat demikian sebab kita patuhi perjanjian sedia ada.”
Ahad lalu, Malaysia bersetuju memindahkan stesen KTMB di Tanjong Pagar ke Terminal Pemeriksaan Kereta Api Woodlands (WTCP) menjelang 1 Julai 2011.
Tanah yang akan dikosongkan itu akan dimajukan oleh sebuah syarikat usaha sama Malaysia-Singapura dikenali M-S Pte. Ltd. yang akan ditubuhkan sebelum 31 Disember tahun ini. – Bernama
KISAH NOR MOHAMMED YAKCOP : BILION RINGGIT WANG RAKYAT LESAP DI TANGANNYA


Dipetik dari The Unspinners untuk penyebaran awam
Bukti ketelusan dan sikap bloggers pro kerajaan yang bersikap telus dan adil tidak seperti bloggers pro pembangkang



Di sini ada cerita pasal Tan Sri Nor Mohd Yakcop – seorang korup dan penipu yang begitu licik dan licin dalam hal menipu orang.

Kawan ini mempunyai kebolehan luar biasa menelan duit rakyat dan merugikan berbillion ringgit duit negara. Tapi yang menjadi pelik ialah bagaimana dia boleh bertahan begini lama, malah dinaikkan pangkat lagi menjadi Menteri Kabinet.
 BAWAK SAJELAH MIC KELUAR DARI BN! YELL PARI,T MOOHAN, SAMY NO VALUE.... TUNGGU APA LAGI?


Hari ini gempar ugutan sekali lagi oleh MIC untuk keluar BN ekoran tuduhan Vell Pari bahawa Umno adalah dalang disebalik tindakan Mugilan mencabar kedegilan Presiden MIC Samy No Value untuk turun takhta sperti yg sering diuar uarkan sejak lama dulu. kritikan2 dari orang melayu dan india terhadap kepimpinan Samy Vellu bukanlah menunjukkan bahawa berlaku strategi terancang untuk menjatuhkan Samy No Value atau apa yg dikatakan oleh anak No Value tersebut "Pembunuhan Politik""Character Assasination"...Tidak sama sekali malahan sejak sebelum PRU 12 lagi keresahan rakyat terhadap Samy No Value mmg ternyata yang membawa kepada kemuncak  tumbangnya Presiden(Firaun) MIC tersebut di Parlimen yang ditandingginya sejak berpenggal penggal pada PRU 12 yang lalu.

Tuesday, May 25, 2010

JOHOR SELATAN DALAM BAHAYA!





Dalam paper hari ini front page kata masalah Tanjung Pagar KTM sudah selesai. Yang tidak dilapurkan ialah Najib sudah kautim letgo Tanjung Pagar kpd Singapore dan pindah stesyen KTM ka Woodlands.

Apa sudah jadik?
Kenapa Malaysia beralah? Takkan mudah sangat Letgo Tanjung Pagar kepada Singapura? Najib tak de telur ka? Singapura sudah pegang telur Najib? ZXaman Tun Mahathir dulu isu Tanjung Pagar adalah antara isu yang cukup payah hendak diselesaikan gara2 permintaan timbal balas Singapore yang merugikan Malaysia.

Monday, May 24, 2010

SUSULAN 'PENGAHLIAN' KELAB PENYOKONG PAS : BUKAN ISLAM MASUK PAS, ISLAM MASUK DAP


“gulai kawah yang telah bercampur dengan bermacam-macam makanan haram, sudah bercampur dengan pelbagai daging seperti babi, biawak, ular, lembu, kerbau dan kambing”…….. UMNO sekarang sudah bercampur dengan benda-benda yang haram….." -Kutukan PAS dahulu ketika UMNO menerima kemasukan bumiputera bukan islam

KINI PAS MEJILAT LUDAHNYA SENDIRI... MENGATA UMNO TERPALIT DI MUKA SENDIRI


Selepas PAS akhirnya 'mengahlikan' 20 000 ahli Kelab Penyokong PAS, kini timbul desakan agar umat islam juga bertindak serupa dengan desakan agar orang islam memasuki maenjadi ahli parti cauvinis cina DAP seperti mana tersiar di MalaysiaKini hari ini BACA DISINI

Adakah ini akhirnya langkah untuk orang2 Islam bergerak meneutralkan semangat nasionalis cina dalam DAP dan seterusnya melakukan penguasaan keatas DAP seperti mana yang terjadi kepada PKR??

Atau juga ini satu langkah untuk orang bukan islam menunjukkan 'keterbukaan' mereka berkenaan isu kaum dan agama seterusnya membersihkan imej parti cauvinis tersebut namun pada masa yang sama menerusi misi halus menerobos masuk ke dalam Parti yang kononnya menjaga hak2 umat islam dan akhirnya akan mencampuri urusan dalaman PAS yang melibatkan keputusan2 penting seperti akidah??

Adakah DAP sanggup menjadi terbuka seperti PAS? atau hanya akan memperalatkan keanggotaan umat islam seperti mana keterhutangan budi bekas MB Perak Nizar Jamaludin kepada 18 ADUN DAP Perak dahulu atau 'Kepimpinan' Tunku Abd Aziz Ibrahim yang hanya menjadi pemimpin boneka bersuara apabila disuruh oleh VVIP DAP?
FIRAUN SAMY VELLU PECAT LAGI DUA!!!

TERKINI  VELL PAARI A/L SAMY VELLU TUDUH UMNO
                 KENYATAAN VELPARI ADALAH BIADAP DAN PERSEPSI
                 UMNO TIDAK CAMPURI URUSAN PARTI KOMPONEN BN


Maharaja Samy Vellu hari ini memecat dua ahli CWC (Jawatankuasa Kerja Pusat) MIC kerana didakwa bertindak menentang kepentingan parti MIC. Mereka ialah KP Samy dan G Kumar Amaan. Ini pemecatan selepas kes V.Mugilan Timbalan Ketua Pemuda MIC yang dipecat gara gara menentang kekemarukan takhta MIC oleh Samy No Value yang mahu meneruskan amalan Nepotisme dan Kronisme dalam parti tersebut.
HIPOKRITO AT THE HEIGHEST LEVEL!!! GARA GARA GULA2 KEPADA PENGUNDI CINA : ZAID FAIL PETISYEN HULU SELANGOR TIDAK SAH TETAPI DIAM BERKENAAN SIBU



Calon PKR yang ditewaskan bagi kerusi pilihan raya kecil parlimen, Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim hari ini memfailkan petisyen bagi mengisytiharkan keputusan pilihan raya itu tidak sah.

Beliau mendakwa berlakunya amalan rasuah yang berleluasa oleh pencabarnya.

Sudah tergadaikah tanah KTMB di Tanjong Pagar?

 


Tanah milik KTM tetapi dibangunkan oleh syarikat usaha sama Malaysia-Singapura dikenali M-S Pte Ltd..

Kenapa perlu dibangunkan dengan kerjasama Singapura yang memegang 40% kepentingan?

Dibangunkan di Singapura.. tak kiralah apa jenis pembangunanpun yang dibuat yang pasti hak milik tanah itu akan bertukar akhirnya..

Sudah tergadaikah tanah KTM itu???

Sunday, May 23, 2010

PENGHINAAN TERHADAP SULTAN DAN YANG DIPERTUAN AGONG



Satu Kenyataan yang sgt keras dan menghina Yang Dipertuan Agung serta Sultan Melayu dikesan di laman yeb YouTube bersangkutan dengan rakaman Reformasi 1998-2008 telah dikesan. Malangnya pemilik akaun tersebut Muhandis telah pun menutup akaun tersebut



20,000 AHLI KPP KINI ANGGOTA PAS TETAPI BUKAN ANGGOTA PAS










Seramai 20,000 anggota Kelab Penyokong PAS hari ini 'dinaiktaraf' sebagai anggota PAS sepenuhnya melalui penubuhan Dewan Himpunan Penyokong PAS.

Ketua penerangan parti itu Idris Ahmad berkata, anggota dewan tersebut kini berpeluang untuk menghadiri muktamar parti sebagai ahli perwakilan bagi mengikuti mesyuarat.

"Tapi untuk mengundi dalam pemilihan parti belum lagi," katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Tambahnya, dewan yang dibentuk itu akan menumpukan usaha penerangan dasar parti melalui program dialog dan ceramah.

Jelasnya, usaha itu penting bagi menangkis tohmahan yang dilemparkan BN.

Saturday, May 22, 2010

Makan di premis halal sahaja

Para pengguna terutama muslim kini perlu bertindak lebih agresif dengan hanya memilih premis yang memiliki sijil halal untuk dikunjungi bagi memberi pengajaran kepada pengusaha yang liat memohon sijil tersebut.
Pengarah Komunikasi Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Mohd. Yusof Abdul Rahman berkata, tindakan tersebut sebenarnya akan memberi tekanan kepada pengusaha degil.
BERITA PANAS POLITIK  PAKATAN RAKYAT


RPK BAKAR SENTIMEN PERKAUMAN CINA


KRISIS PERKAUMAN DALAM PKR (MELAYU PKR VS INDIA PKR)


KRISIS SELANGOR : PKR TIDAK AMBIL TINDAKAN BIMBANG PENDEDAHAN


ANGIN BERTIUP KENCANG : PKR BAKAL BERGABUNG DENGAN DAP


KRISIS SELANGOR : KISAH DISEBALIK PERANG KHALID IBRAHIM DENGAN YBK SELANGOR


SKANDAL KOHILAL : SKANDAL MAIKA HOLDINGS ALA PAS

Friday, May 21, 2010

Manikavasagam dakwa 'diugut' orang dalam PKR


Ahli parlimen Kapar S Manikavasagam mendakwa beliau sekali menerima 'ugutan' menerusi sistem pesanan ringkas (SMS) yang kali ini dikatakan dilakukan oleh 'orang dalam' PKR.

Menurut Manikavasagam, SMS itu dihantar oleh pembantu khas seorang exco kerajaan Selangor, Selasa lalu.

Katanya, pembantu khas exco itu mahukan beliau berhenti menyerang Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, membabitkan isu Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB).

"Penghantar SMS itu mengatakan saya kurang ajar," katanya kepada pemberita di Klang hari ini sambil menambah ia juga berbaur perkauman.
PERKASA DESAK BATALKAN LESEN JUDI PIALA DUNIA : MANSUHKAN AKTA PERTARUHAN POOL!! MANSUHKAN AKTA PERJUDIAN RUMAH TERBUKA!!



“Batalkan lesen judi Piala Dunia 2010 atau mansuhkan Akta Pertaruhan Pool dan Akta Perjudian Rumah Terbuka!” desak Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Wira Perkasa) berikutan pemberian lesen konsesi berbilion ringgit itu kepada Kumpulan Berjaya Corporation bagi mengendalikan pertaruhan judi bola sepak sempena temasya sukan itu Jun ini.
Ketua Wira Perkasa, Arman Azha Abu Hanifah, berkata isu ini bukan sekadar ‘halal atau haram’, tapi ia dilihat satu tindakan yang boleh menggugat kestabilan sosial.
PENINDASAN ISU PREMIUM TANAH SEKINCHAN: MELAYU BAYAR RM10/Kps, CINA BAYAR RM1/Kps



Menurut laporan blog selangordaily penduduk di Kampung Penerangan dan Bagan Sekinchan, Sekchan, Selangor menerima surat tawaran pemilikan tanah dengan premium yang jauh berbeza biarpun dalam kawasan yang sama.


Orang Melayu yang tinggal di Kampung Penerangan, Sekinchan menerima surat tawaran pemilikan tanah dengan bayaran premium RM 10 sekaki. Manakala kaum Cina yang tinggal di Bagan Sekinchan menerima surat tawaran dengan bayaran hanya RM 1 sekaki.


Adalah tidak masuk akal untuk dua kawasan berdekatan dikenakan jumlah premium yang berbeza sebanyak sepuluh kali ganda oleh kerajaan negeri Selangor dibawah Menteri Besar PKR Khalid Ibrahim.


Apakah ini satu lagi tindakan komunis DAP menindas orang Melayu setelah mereka tahu orang Melayu di sekinchan tidak mungkin undi DAP kecuali segelintir yang telah terpengaruh ajaran sesat Tok Guru.

Thursday, May 20, 2010

MALAYSIA MENUJU KE ARAH XINJIANG UIGHUR! BEGINIKAH NASIB KITA AKHIRNYA  APABILA DIPERINTAH PAKATAN RAKYAT YANG DIKUASAI DAP ?


Berdasarkan situasi politik semasa Malaysia masa kini dengan melihat betapa pecahnya kesatuan Melayu dan Islam disebalik bersatunya poltik orang2 cina dan golongan Neo Liberal yang mempergunakan isu2 sensitif seperti mengungkit dan mempertikaikan kontrak sosial bumiputera yang dipersetujui ketika era menuntut kemerdekaan, eksploitasi agama dan politik adu domba Pakatan Rakyat yang diterajui oleh DAP dan Anwar Ibrahim, Adakah Malaysia sekarang di landasan yang sama seperti yang di lalui oleh penduduk bumiputera islam Uighur di wilayah Xinjiang,China?
JAG TIDAK IKHLAS DAN BERMOTIF POLITIK ISU BUNG MOKHTAR

 
Kumpulan bertindak untuk kesetaraan gender (JAG) mendesak supaya Bung Moktar Radin mengosongkan kerusi parlimennya kerana melanggar undang-undang ekoran berpoligami tanpa kebenaran namun tindakan terpilih mereka menimbulkan persoalan....