PKR - FREEMASON

PKR - FREEMASON
The All Seing Eye

Sitelevel Spidering

Search This Blog

Friday, August 27, 2010

Senjata Strategik dan taktikal yang wajib dimiliki oleh ATM!!



Dalam menghadapi ancaman Singapore berkaitan doktrin Mersing Line dan Doktrin Kuantan dan kemungkinan ancaman Indonesia, ATM harus mengkaji kemungkinan memiliki sistem persenjataan terbaru yang dibangunkan oleh sebuah kuasa Islam - Iran!


Senjata tersebut adalah Pesawat pengebom UAV jarak jauh yang unik dan pertama seumpamanya didunia iaitu  KARAR



Dengan keupayaan penerbangan lebih 1000km, KARAR sangat berpotensi sebagai medium deterrent menghadapi ancaman mana-mana pihak dengan keupayaan membawa sehingga 4 bom atau peluru berpandu tanpa memerlukan khidmat juruterbang dengan hanya menggunakan kawalan jauh. Malahan sistem pelancarannya yang boleh dilakukan di mana saja tanpa memerlukan landasan adalah kelebihan yang menakjubkan menyaingi keupayaan UAV penyerang yang dibangunkan oleh USA.

Dengan kos yang jauh berpatutan berbanding yang dibangunkan pihak Barat serta kemungkinan sekatan senjata dimasa hadapan oleh kuasa2 dunia. Malaysia harus tidak menolak potensi sistem persenjataan yang dibangunkan oleh Industri Pertahanan Iran.

Disamping Malaysia mungkin akan dapat membantu dari segi pembelian untuk mempertingkatkan lagi pembangunan sistem persenjataan yang dibangunkan Iran di masa hadapan.

No comments:

Post a Comment