PKR - FREEMASON

PKR - FREEMASON
The All Seing Eye

Sitelevel Spidering

Search This Blog

Monday, May 3, 2010

PERANG AKHBAR TERBALIK DI KLCC : KUMPULAN MERAH LAWAN KUMPULAN BIRU








Dua Kumpulan semalam beradu di kawasan air pancut KLCC dengan masing2 membawa akhbar lawan masing2 dan mula membacanya secara terbalik!
Terbalik? gila punya olang

Upacara protes tersebut mula diperkenalkan idea oleh DAP Anjuran Pakatan Penulis untuk Kebebasan Media (Wami), mereka berkumpul di kawasan air pancur di KLCC untuk membantah campurtangan politik dalam media dan mendesak supaya kebebasan akhbar dipertahankan.

Sambil duduk di atas anak tangga KLCC Suria Mall, mereka menyatakan bantahan dengan 'membaca' akhbar arus perdana secara terbalik.

Selain memprotes "pembohongan, campurtangan politik, pemilikan politik, dan putarbelit" dalam akhbar-akhbar berkenaan, mereka juga menyatakan sokongan kepada Joshua Wong dan Chou Z Lam - wartawan televisyen yang dikatakan menjadi mangsa campurtangan politik.

Sementara itu, sekumpulan kira-kira 20 anggota NGO yang diketuai oleh seorang yang mengenal dirinya sebagai Hishamuddin Yahya (kiri), muncul di situ sambil membawa salinan akhbar rasmi PAS, Harakah and akhbar rasmi PKR - Suara Keadilan serta kelihatan juga akhbar2 cina seperti China Press.

Katanya, akhbar pembangkang juga memutarbelitkan kebenaran, manakala akhbar media arus perdana pula menyiarkan laporan yang lebih baik.

"Apa mereka (pembangkang) mahu? Mereka tidak adil kepada media arus perdana," katanya Hishamuddin kepada pemberita.

Media2 aliran cina pula tidak kurang juga menerbitkan artikel2 berbaur sentimen perkauman
Nampaknya berlaku situasi seperti Thailand di sini


No comments:

Post a Comment