PKR - FREEMASON

PKR - FREEMASON
The All Seing Eye

Sitelevel Spidering

Search This Blog

Thursday, April 29, 2010

MELAMPAU DAN BIADAP : TAK TAHAN AZAN BALING BOTOL ARAK KE RUMAH IBADAT ISLAM


Dipetik dari akhbar Metro

DAMANSARA: Sikap tidak bertanggungjawab segelintir penduduk di sebuah blok Pangsapuri Kos Sederhana Flora Damansara di sini amat dikesali apabila sanggup melontarkan botol arak ke arah surau di bawah, dipercayai kerana tidak tahan laungan azan.
Bukan itu saja, penduduk yang pulang setelah solat Maghrib juga tiga kali dibaling telur oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.
Botol arak serta telur dipercayai dibaling penduduk yang terganggu laungan azan serta tasbih selawat yang dilaung melalui pembesar suara 10 minit sebelum setiap azan Ahli Jawatankuasa surau itu, Mahdi Adenan, 48, mendakwa, ketika kejadian baling botol itu tiada jemaah cedera kerana pada waktu itu tiada orang di surau berkenaan.


“Ia disedari seorang jemaah kira-kira jam 1.15 tengah hari 21 April lalu ketika dia datang bagi menunaikan solat Zuhur, dia terkejut melihat serpihan kaca bersepah di lantai surau berkenaan sebelum melihat bumbung surau berkenaan berlubang.

“Botol dibaling itu agak besar setelah melihat kaca bertaburan terlalu banyak dan dipercayai penduduk berkenaan hanya membaling satu botol.

Mahdi berkata, kesan dari balingan botol arak itu, bumbung surau berkenaan bocor dan menyebabkan lantai surau basah selepas hujan.

Katanya, dalam kejadian 27 Februari lalu, jemaah di sini terkejut setelah dilontar telur dari tingkat atas pangsapuri berkenaan.

Selepas solat Maghrib, jemaah meninggalkan surau dan seorang jemaah dikenali dengan panggilan Din terkejut kepalanya terkena telur dilontar dari tingkat atas pangsapuri berkenaan.

“Semua jemaah cuba mengelak dua lagi telur dilontar tetapi tidak dapat melihat dari tingkat mana telur itu dilontar, ia kejadian ketiga berlaku di surau ini dan kami bimbang nyawa kami terancam,” katanya.

Sehubungan dengan kejadian itu, pihak jawatankuasa surau mengadakan satu mesyuarat dan bersetuju menyerahkan kes berkenaan kepada polis.

Kata Mahdi, dia tahu siapa dalang di sebalik kejadian berkenaan tetapi tidak mahu bertindak melulu kerana masih banyak bukti diperlukan bagi menangkap dalang berkenaan.

Sebanyak dua laporan dibuat di Balai Polis Mutiara Damansara bagi membolehkan polis menyiasat lebih lanjut perkara berkenaan kerana ia berkaitan keselamatan jemaah dan penduduk di kawasan sekitar.


Penulis: Ini jelas menunjukkan terdapat peningkatan semangat Anti Islam yang semakin menular dikalangan rakyat. Mungkin hasil daripada usaha Anti azan yang pernah diuar uarkan oleh seorang MP DAP sebelum ini.
Dan orang islam masih belum sedar dan bersangka baik. Begitulah lembutnya jiwa melayu

No comments:

Post a Comment